YOGO blog image

Bookingsystem med SMS: Send SMS-påmindelser til kunder i 2022

Author image

yogo

13. juli 2022

    Vil du gøre livet nemmere for dig selv og dine kunder? Et bookingsystem med SMS er en supersmart løsning, fordi du kan udsende notifikationer automatisk. Du kan eksempelvis vælge, at dine kunder skal modtage en SMS ved tilmelding eller afmelding. Eller hvad med at sende en venlig reminder to timer før klassestart?

    Du kender det formentlig allerede. Vi travle, moderne mennesker får ikke altid lige læst alle de mange e-mails, der lander i vores indbakker. Nyhedsbreve og reklamemails fylder indbakken op, og mange af os tjekker kun vores Hotmail eller Gmail et par gange om ugen. Derimod læser vi ALLE de SMS’er, der tikker ind på vores smartphone. Og fordi vi har vore telefoner lige ved hånden, kan vi med SMS være ajour med de ting, vi elsker allermest.

    Derfor er det også rigtig smart at bruge et SMS-bookingsystem, når man skal booke tid til f.eks. frisøren, tandlægen, yoga-timen eller lignende. Det er nemt, hurtigt og sikkert. Og så er det jo også rart at få en SMS, der minder en om, at man har en tid f.eks. om to dage. På den måde undgår man at glemme dét, der er vigtigt.

    Hvad er et bookingsystem med SMS?

    Det er et online bookingsystem, der gør det muligt for dig at sende SMS-beskeder til dine kunder. SMS læses i endnu højere grad end e-mails, så du er altid tættere på dine kunder via SMS. Flere og flere bookingsystemer har SMS-funktioner, så du kan automatisere beskeder til dine kunder.

    Hvorfor er det en god idé at sende SMS til dine kunder?

    SMS er en hurtig og effektiv måde at kommunikere på, og det er nemt at læse og forstå. SMS bliver også læst og svaret på hurtigere end e-mails. Det betyder, at du er tættere på dine kunder, og at de hurtigere læser vigtig information fra dig.

    Du sparer ydermere en masse administrativ tid, da du ikke skal tage telefonen og ringe rundt til alle dine kunder eller sende beskeder manuelt.

    Eksempler på situationer, hvor SMS er supersmart:

    • SMS-bekræftelse: Frisørens kunde modtager en SMS ved bestilling af tid til hårklip. Yoga-studiets nye medlemmer får besked om, at de er tilmeldt yoga-holdet. Fitnesscentrets kunder får besked om ændring i en specifik holdtræning.
    • SMS-påmindelser: Pilates-klassen får en venlig besked dagen før. Tandlægen sender automatisk besked om en tandlægetid to dage før.
    • SMS-kampagner: Du kan udsende gode tilbud og nyheder direkte til dine kunder, hvilket har betydning for din bundlinje.
    • Læs også: Nem administration af holdtræning

    5 fordele ved et bookingsystem med SMS

    Det er vildt mange fordele ved at opsætte SMS i dit bookingsystem:

    1. Opsæt automatiske regler: Det er hurtigt og nemt at opsætte smarte SMS-regler.
    2. Send ud til flere samtidigt: Du kan sende beskeder til flere kunder på én gang. Du sparer derved en masse tid og besvær.
    3. Aflysning eller ændringer: Dine kunder er altid ajour med deres bookinger, fordi SMS altid læses.
    4. Påmindelser: Du kan fx sende en kort SMS-reminder, tre timer før en holdtræning starter. Og du skal ikke tænke på det – systemet gør det helt automatisk.
    5. God kundeoplevelse: SMS gør kommunikationen med dine kunder mere nærværende. Og du fremstår samtidigt som en moderne virksomhed, der forenkler alt lige fra kalenderbookinger til ventelister

    Send SMS med YOGO

    Med YOGO bliver der automatisk sendt SMS ved aflysning af hold eller ved plads på venteliste. Og med vores mange andre brugervenlige funktioner er det nemmere end nogensinde før at drive en succesfuld forretning. Vi sætter en ære i at hjælpe dig med at blomstre.

    Skal vi hjælpe dig med opsætning af dit bookingsystem?

    Kontakt os på mail yo@yogo.dk eller ring til os på telefon +45 71 99 31 61. Vores søde kolleger er klar til at besvare dine spørgsmål og hjælpe din virksomhed med at forenkle kalenderbookinger og SMS.

    Vi glæder os til at hjælpe dig! 🙂